Dagarna med Malin

Jag har precis varit ner till färjan och vinkat av världens bästa Malin som varit på Åland sen i lördags och på Brändö sen i söndags! Weeeu! :)


Vi har hunnit med att göra en hel del av det som är värt att göra här.. I Mariehamn hann vi med Lilla Holmen, Indigo, Äventyrsgolf och Klosterviken som var grymt härligt! Becka och Gustav (Beckas pojke) var med dit och hoppade, jag hoppade från 4an, det tyckte jag räckte.. För er som inte känner till Klosterviken så är det branta berg som stupar rätt ner i havet där man kan hoppa från alla höjder mellan vattenytan och 16 m, underbart!


På söndagen fick Malin uppleva den fantastiska upplevelsen av 2,5 timme på Alfågeln - färjan ut till Brändö. Måndagen var helt otrolig! Vi åkte till Jurmo och for ut till havs med Ida och hennes pappa! Han har stor och snabb båt och solen sken och vinden blåste i håret hela vägen ut till en jättefin holme som jag glömt vad heter. Där gick vi på upptäcktsfärd/fotosession innan maten var färdig. Kaj (Idapappa) hade med sej matgrejer och gräddade Pettssons pannkakstårtepannakakor på berget brevid båten! Varma pannkakor med hemlagad sylt och glass på ett berg i solen med utsikt över havet, kan det bli bättre?
JO! Det kan det, för sen kom efterrätten! Flamberade bananer med honung, mandel och glass, namnam..!
Och sen badade vi en stund innan det var dags att fara tillbaka..


På måndagen blåste det.. Jääättehmycket.. Men vi var duktiga och powerwalkade på morgonen (eller iaf jag powerwalkade - Malin tyckte mest det var en vanlig promenad haha!) och sen cyklade vi till stranden i Brändö där vi (läs jag) inte vågade simma.. Det blåste och var kallt.. På kvällen blev det middag på baren och sen film hemma. Igår tog vi det mest lugnt, vi var hemma och bakade muffins i mångamånga olika smaker, gött!


Tack för de här dagarna Malin, jätteroligt att du ville komma ut till mej! Du och vem annan som vill komma ut är alltid mer än välkommen! :)

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ni verkar ju ha haft det suppahnice!

2009-08-13 @ 19:12:15
URL: http://jussiinsushiland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0