Crazy Irish people!

Idag, 17 januari var jag, Aniko och Simonetta på promenad ner till stranden. Det blåste ordentligt och var väldigt ruggigt. Och vad ser vi när vi kommer fram? Jo. En karl i simbyxor. På väg ner för stegen. Ner i vattnet. Han tvekar knappt, bara dyker i. Och inte bara doppar sej heller. Utan faktiskt simmar. Typ 40 m. Varför? Det är JANUARI! Pucko. Hah.



Här är våran strand, ebb och flod skillnaderna är stora här, så vid flod kommer vågorna en bit upp i trappan. Eftersom jag är lättimponerad tycker jag att det är tufft.

Irlands längsta strandpromenad finns längs den stranden, och i slutet på den finns en mur som man ska sparka på när man gått hela vägen. Det fick jag lära mej idag, och folk gör det faktiskt. Ser skitroligt ut när man väl börjat tänka på det! :P

Idag var jag med Aniko, Julien, Ewa, Simone och Simonetta till en nyöppnad asiatisk restaurang här i Gleann Dara som går under namnet King Ding Oriental Restaurant. Höll på att dö när jag såg namnet. Sjukt fult höhö. Men maten var god. Och stolarna mjuka. Även om dom också är ruggigt fula. Knallröda med stora tacky gula rosetter på ryggstödet. Men det är bara ca 200 m från vår dörr så det är helt klart värt ändå.

Jag känner mej lite sjuk i halsen igen. Dåligt. Men förhoppningsvis är det bara nåt snabbt övergående som inte börjar ordentligt alls. Har absolut inga planer på att faktiskt bli sjuk.


Tror inte att jag nånsin lagt upp nån bild på mitt rum här.. Så här får ni en :)





Mycket överskådligare bild än så här går inte att få eftersom rummet är för litet för det.. Min golvyta är så stor att jag precis kan ligga på golvet tvärs över. Men det skulle inte funka för nån som är längre än mej. När dörren är öppen tar den upp nästan hela fria golvytan. Bordet, nattduksbordet och fönsterbrädan som syns på bilden är enda förvaringsplatserna jag har. Så det är väldigt sällan mitt rum är så där redigt. Inte nu t.ex. Men det är ett rätt trevligt rum ändå. Varmt och gott för huvet som är precis brevid batteriet (Åländska för element). Men sängen är lite skum. Hemskt bekväm iofs, men kort. Jag är inte så särskilt lång (175 cm), men ändå, när jag ligger på mage dinglar fötterna utanför litegrann. Fast jag har en massa grejer vid fotändan som funkar bra att ha fötterna på. Eller så får man ligga lite på tvären haha!

Nu ska börja första delen i min vägra-vara-sjuk-kampanj och gå och sova.
Nattipuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0