Party every day!

Festen igår var riktigt rolig! Inte lika mycket folk som det brukar vara, men det var rätt skönt också att man faktiskt kunde vrida på hvudet utan att smälla till någon. Men som vanligt började festen på riktigt först rätt sent.. Det var sagt att den skulle börja kl nio. Vi hade liten förfest hos oss och sa åt våra gäster att komma runt åtta, men det är absolut ingen idé att vänta på att folk ska börja dyka upp före en halv timme efter meddelad tid, så vi är aldrig ens färdiga till tiden vi säger åt folk att vara här. Våra gäster kom vid nio, vi tog oss till riktiga festen runt halv elva och den kom igång på riktigt först efter elva haha! Ooooh well...



Ungefär så här brukar våra förfester se ut. Enda skillnaden är att Simone (i mitten) inte är här längre, han har farit hem till Italien...

Anyways, det var massa roligt folk på festen, och i vardagsrummet var det dansgolv och i köket spelades det gitarr och sjöngs. Michelle och jag fick för oss att dansa salsa, det gick sådär.. Det var tre år sen jag dansade det sist och har glömt allt utom basic grundstegen. Så efter ett tag struntade jag i att ens försöka och övergick till bugg istället eftersom musiken faktiskt passade väldigt bra till bugg och mindre bra till salsa. Det var roligt och gick bra ända tills Michelle halkade på en ölfläck på golvet, tappade balansen och slog till sig själv på näsan.. Doh!

Som sagt var det gitarrspelning på gång i köket, Basile hade igen sprungit hem efter sin gitarr och underhöll både sig själv och oss andra med att spela. Najs. Och jag var sjukt nöjd när han frågade "Sofia kan du den här sången?" och började spela "Ring of Fire" och så sjöng vi duett haha!

Idag har jag mest bara segat igen. Var ner en sväng till stranden med min bok och tänkte sitta där och läsa och titta på havet. Men efter ett kapitel fick jag ge upp.. Vart för kallt, och sen hamnade jag mitt uppe i en hagelskur på vägen hem. Fail! Till saken hör också att solen sken, det var varmt och nästan perfekt väder när jag gick hemifrån. Stupid Irish weather!



Så här ser vår strand ut. Det finns ett hopptorn där också, men man kan bara hoppa från det när det är högvatten. Är det ebb hoppar man i bottnen, har jag hört. har inte testat och kommer högst antroligen inte att göra det heller. Är egentligen en rätt värdlös skärgårdsbo eftersom jag oftast bara tycker att vattnet är kallt. Och jag kan inte köra båt och vet inte var alla grynnor ligger. Jag borde nog skämmas lite, kanske?

Kommentarer
Postat av: Ida

Haha, vet du jag kan nog sluta upp med dej om att vara rätt så värdelös skärgårdsbo med just det där du skrev..

Sen finns det ju annat också iofs! ;)

Kram

2010-02-23 @ 01:31:16
Postat av: Johanna

Vaaa tycker du inte om att simma Sofia!!

2010-03-12 @ 17:52:36
URL: http://jussiinsushiland.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha! Jao alltså själva simmandet tycker jag om bara det är varmt i vattnet.. Vilket det mycket sällan är... :P

2010-03-14 @ 00:45:30
URL: http://sofiagalway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0