Och vi ska dansa dansa hela natten lång!

Tanken var att vi skulle gå till Taaffe's igår och dricka en öl tillsammans med Marie (Tyskland) som var birthday girl igår. Men av någon anledning fick några av tjejerna för sig att vi skulle dra vidare till nån klubb haha!
Så min nattklubbspremiär i Galway var en söndag kväll :P

Men roligt var det! På gågatan nere i centrum står det alltid folk från de olika klubbarna och delar ut stämplar som gratis inträde så man behöver inte ens betala för att komma in. Sjukt bra. Vi fick stämplar till ett ställe som heter Coyotes (Yep - precis som filmen, och de hade en hel vägg med ett stort foto från den. Och där fanns stänger på bardisken, så jag antar att bartendrarna dansar på bardisken under kvällar med mera folk haha!), men där var så lite folk så vi gick vidare till en klubb som heter Cuba. Vi frågade vakterna "är det ok om vi går in gratis eller måste vi gå tillbaka och få en stämpel?" Vi fick komma in gratis :P

Det var sjukt roligt att dansa igen! Har inte dansat sen Uppsala.. I början var vi typ de enda på dansgolvet, men efter ett tag var där massor med folk och dansgolvet var fullt. På en söndag!!

Irländska tjejer har absolut ingen aning om hur man klär sej för utgång.. Alla har extremt korta klänningar utan leggings även om det är förbannat kallt. Ofta ingen jacka heller. Och gärna urringat till det. Och så har de skyhöga klackar som de inte kan gå i, och definitivt inte dansa i.. Den trenden märks också i affärerna, det är svårt att hitta snygga partykläder här, allt är för mycket.. Gaah..

Jag har en rolig och fullspäckade vecka framför mej nu! Idag är det inget speciellt, men imorron ska vi bjuda hit MariaStellas hus på middag, onsdag pubrunda, torsdag Dublin på Guinnessfestival och fredag fest i ett av grannhusen! Med trafikljustema haha! Man klär sig i grönt om man är singel, rött om man är upptagen och gult om man inte är säker :P Sen på lördag ska jag sova..!

Men innan jag får göra såna roligheter måste jag plugga lite. Så nu ska jag sätta mej och läsa gamla irländska dikter, yey...!


Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0