National University of Galway - NUIG

Så heter min skola. Jag trivs där. Jag tror att där går ca 10-12 000 studenter.
Här börjar de uni väldigt unga, under året de fyller 18.. Så jag är helt klart bland de äldre.. Så är det bland utbytesstudenterna också, de flesta är typ 20 år.


De kurser jag läser den här terminen är:

Modern Irish Literature (Jag är faktiskt på Irland)
19th century English Literature (Jag gillar att läsa)
Medieval Irish History (Historia är roligt och Aniko läser också den)
The Irish Emigrant Experience (Allmänbildande och intressant och läraren är bra - jag förstår vad han säger!)
Human Sexuality (Because I can. Väldigt intressant, idag hade vi två trans-personer som gästföreläsare!)


Varje kurs är på 5 hp och vi har 2h föreläsningar/kurs varje vecka. Så vi har inte mycket lektionstid, skönt. Varje föreläsning är bara 50 minuter lång, ovant i början, men det var väldigt lätt att vänja sej med korta föreläsningar :) Men en sak som är drygt är att lektionerna håller på väldigt sent vissa dagar.. På måndagar slutar jag först kl 8... Drygt. Men torsdagar är jag helt ledig varannan vecka och varannan torsdag har jag en timme lektionstid. Najs!
 

Nu ska jag sova..
Nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0