Nästan en månad nu..!

Det är söndag igen, och ännu en vecka har gått.. Det är galet hur snabbt veckorna flyger iväg, jag har redan varit borta i nästan en månad! Galet..! Snart är jag hemma igen på jullov. Mina sambos har redan börjat leta billiga flygbiljetter hem.. Jag har intbörjat än men borde antagligen börja snart.. Måste bestämma när jag vill komma hem bara. Vi har "provperiod" famtill den 18 (eller 19de - fredagen iaf) december, men eftersom jag bara läser kurser där man ska skriva en slutuppsats kan jag kanske komma hem före det. Det beror på om läraren vill att man lämnar in en papperskopia av sin uppsats personligen. Måste kolla upp det i veckan eller så.

I fredags var det party, igen! :) Hos MariaStella den här gången, och hennes kombo Sorhaya (Frankrike) hade skickat ut en inbjudan på vår facebookgrupp som har ca 200 medlemmar... Oooops! Så där var sjukt mycket folk! Och väldigt många som jag inte kände. Men jag hängde mest med Julien hela kvällen iaf :)

Igår hade jag min första attack av hemlängtan.. Försökte få kontakt med folk hemma, men antingen var ingen online eller så fungerade inte min dator eller både och på samma gång. Sjukt frustrerande. Men sen var jag ut på promenad med Emil och då blev jag ok igen :) Och sen på kvällen hade vi Nemo-night haha! Aniko kom hit för att titta på Hitta Nemo med oss eftersom Jenny aldrig hade sett den - inte ok :)

Idag ska jag faktiskt vara duktig flicka och plugga. Måste läsa (helst 200 sidor - slut på boken) en bok som heter Mary Barton som "portrays the lives of working people in the newly-industrialized towns of northern England" och "reveals the author's sharp but sympathetic eye for the details of ordinary life" Yey, I can't wait. Och så måste jag börja läsa "Dubliners" av James Joyce för en annan kurs. Och ikväll blir det middag hos Aniko och sen ska vi till Taaffe's ikväll igen eftersom Marie från tyskland fyller 23 idag!

Och på torsdag är det Guinness 250-års jubileum i Dublin!! Vi är et helt gäng som är på väg dit, men jag vet inga detaljer om det ännu.. Bara att jag vill dit! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0