Regnet det bara öser ner..!

Nu är det höstrusk varje dag. Vissa dagar tittar solen fram lite grann, men annars är det mest regn, grått, blåsigt, blött och allmänt äckligt utomhus. Borde köpa gummistövlar. Var faktiskt och letade idag, men största storleken jag hittade var 38, fail! Så idag håller jag mej inne och myser. Eller myser och myser förresten, jag pluggar.

Idag fick vi en oljeleverans på 500 l olja som vi hoppas ska räcka hela vintern! Sweet! Så nu slipper vi förhoppningsvis frysa, wei! Har varit lite nervös de senaste dagana eftersom vi inte vetat exakt hur länge oljan vi hade skulle räcka, och om den tar slut kommer det in luft i rörsystemet, vi måste kalla in en rörmåkare och det blir dyrt. Men som sagt slipper vi det nu!

Men.
Vi har ett annat problem..

Vår dusch är död.

Perkele. Den gick sönder i måndags, funkade igen i tisdags morse, men avled för all evighet i tisdags kväll när vår hyresvärd var här och tittade på den. Fuckit. Han sa att han skulle fixa nån som kommer och installerar en ny asap, men än har vi inte hört nåt.. Så vi utnyttjar våra vänner bäst vi kan och tar med oss en handduk varje gång vi hälsar på hos nån haha!

Duschar här på Irland är elektriska. Hur dumt är inte det? Till och med jag som är noll teknisk vet att el och vatten i kombination är en mycket dålig idé.

Imorron har en tjej som heter Iman födelsedagsfest och hon vill att folk klär upp sig fint, elegant och fancy..! Som jag har väntat!! :) Äntligen lite glädje och prydnad på Irland också!

Igår kväll vart en oväntat bra kväll! Först for jag och Aniko till Sini och tittade på Twilight (New Moon har premiär imorron, iih!), mys! Och sen när jag kom hem var det fullt med folk här! Och sen satt jag uppe till halv två och surrade med Sinometta, Simone, MariaStella och hennes irländska kompis Jesse! Mycket najs mycket najs :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0