Ooooh baby it's raining raining!

Yep.
Höstrusket har hittat till Galway nu. Det är förbannat kallt och blött och äckligt väder ute. Oftast.
Utom igår när jag var irriterad för att jag inte hade solglasögonen med mej till skolan och hade kunnat lämna min tjocka kofta hemma. Men idag regnade det igen, och jag måste säga att det stör mej int så mycket längre. Upp med paraplyet, hoppa över de värsta vattenpölarna och var beredd på att bilarna kan sprätta en massa vatten upp på trottoarerna, och sen är det rätt lugnt faktiskt. Jag och Eva gick hem från stan i ösregn idag, men under mitt paraply var det gött så det var rätt trevligt faktiskt. Klafsa genom vattenpölar och prata strunt :)

Och Rhiannas Umbrella går på repeat konstant inne i mitt huvud.
You can stay under my umbrella-ella-ella-ey..!

Imorron är det fest. Daniele (Italien) har besök av fem italienska kompisar och tyckte att det var bra tillfälle för en fest. Alldeles tillräckligt bra anledning tycker jag!

Fast på lördag har vi ännu bättre orsak, för då fyller MariaStella 20 år! (Hon är alltså bara 19 nu, babybaby!) Då blir det en lite mindre fest med typ bara de närmaste 40-50 kompisarna hahaha!! I'm excited. Vi var och köpte present åt henne idag och jag tror hon blir nöjd. Om jag hinner kanske jag bakar nåt åt henne också, det var länge sen jag gjorde det sist. Jag tycker om att baka.

Men en sak gör mej hemskt upprörd här.
De har inte frusna blåbär i mataffären.
Det betyder... Ingen blåbärspaj.
Illa.
Mycket illa.

Nu ska jag skypa med Malin!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0