Reseplanering

Hejhej!

Jag for hem till Brändö den här helgen för att hänga med familjen, ta det lugnt och fundera över allt som fortfarande behöver göras inför Irland. Det jag är mest nervös över är packningen. Jag får ha 15+10 kg med mej, och hur faen packar man för att faktiskt flytta till ett nytt land med bara 25 kg i bagaget?! Jag provpackade lite nu i veckan och konstaterade att den väskan jag vill ta med nog är för liten. Drygt. Det betyder att jag måste ta en jättestor och osmidig kappsäck med mej. Doh!

Annat som står högt upp på min "to-do-list" är att fixa en reseförsäkring. Jag är försäkrad via utbytesprogrammet när jag hålls på Irland, men vill jag fara till England eller Skottland eller så är jag on my own..  Måste också ta kontakt med polisen och fråga om mitt finska körkort jag beställde i början av sommaren eftersom det kändes smart att ha alla id-dokument från samma land. Nu kom jag på att det kanske inte var så genomtänkt iaf.. Jag är registrerad via Uppsala Universitet med mitt svenska personnummer, och nu är mitt kårleg det enda dokumentet där mitt svenska personnummer står.. Hm, dåligt.

Äääh, det löser sig säkert.

Nu ska jag baka rödavinbärspaj!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag frågade om den där personnummersgrejen, men iaf i Tokyo skulle det inte bli några problem att jag inte hade nåt kort med mitt svenska persnr på (det som jag angivit till japanerna) sade hon på internationella kansliet. De brydde sig inte om personnummer i den delen av världen, men det kanske är annorlunda med Irland!

2009-07-27 @ 17:45:57
URL: http://jussiinsushiland.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ok, bra! Men jag ska nog kolla upp det för säkerhets skull ändå, i fall det skulle vara annorlunda på Irland.. :)

2009-07-27 @ 21:43:16
Postat av: Julia

Såja:) nu har jag din blogg som min startsida:) och det kommer den va tills du landat i den här delen av världen igen om ett år :P PUSS Vi ses på torsdag:)

2009-07-28 @ 20:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0