Walking in my winter wonderland

Kontrasten mellan Irland och Norden var väldigt stor..

När jag åkte från Galway i torsdags morse hade jag solen från klarblå himmel hela vägen till Dublin. Man såg inte en endaste snöflinga ens om man ansträngde sig och allt var lika grönt som i början av oktober. Några (läs många) timmar senare landade jag i Uppsala och möttes av den här synen..!





Massa snö och väldigt många minusgrader!

Sen gick resan vidare till Mariehamn där det såg ut ungefär så här..





Ca 30 cm snö och väldigt vinterfint! Sen kom jag ut till Brändö och antog att det skulle se likadant ut där.. Men tss.. Keep dreaming. Snön täckte knappt marken.. Som tur är fick vi lite nu under natten, så nu är det helt ok!





Hittade en liten syster i Mariehamn också :)



(Beckas bild)

Jag i ett snöigt Mariehamn





Vårt hus hemma på Brändö. Alla hus och gårdar här ute har namn, vårt heter Rönnkulla :)





Downtown Korsö!
I Korsö by bor 15 personer året runt. På somrar/jullov ökas befolkningsmängden till dryga 20.
Notera att vi trots liten befolkning ändå har gatlyktor! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0