1 vecka på Irland

Nu har jag varit på Irland i exakt en vecka och har lärt mig några saker:

- Att titta åt höger när jag går över vägen. Det är bra eftersom jag förut var alldeles för nära att bli överkörd lite för många gånger för att det ska vara roligt.

- Hur man beter sig i trafiken här: Folk går över gatorna precis hur som helst oavsett om där är bilar eller inte. Irländare brys sig inte om övergångsställen särskilt mycket alls.

- Alltid ha ett paraply med sig. Det regnar nästan alla dagar, ibland utan anledning från en clear blue sky.

- Vart man ska gå för att hitta billiga kläder, skor och annat ---> Pennys. Idag köpte jag en hel kasse full med saker, bl.a. en ny höst/vinterjacka för 40 € totalt. Sofia Englund likes this.

- Att tänka på engelska. Vet dock inte vilket språk jag drömmer på ännu bara eftersom jag inte drömt nånting här ännu..


Vi hade vår inflyttningsfest i lördags och det var riktigt lyckat! Först åt vi middag bara vi fem här hemma och sen började folk komma. Vi var kanske 25 pers här, bara Erasmusstudenter från runt om i Europa, nice!

Och idag var vi och ansökte om Irlänska social security numbers som vår hyresvärd vill ha av nån anledning.. Vi får dem om 7-10 dagar, och då kommer jag att ha tre olika personnummer från tre olika länder haha! När vi hämtade blanketterna var jag lite klantig.. Killen som hjälpte oss ville se två olika id-dokument och jag sträckte glatt fram pass och körkort. Mycket ointelligent eftersom passet är finskt och körkortet svenskt. Men han kommenterade det inte och det gick som tur var bra iaf!!

Kommentarer
Postat av: Linn

Låter som att du har det bra gumman, känns betryggande! Saknar dig här hemma, men är glad att du är ute och gör något roligt :) Massor av pussar

2009-09-01 @ 18:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0