Flyttar hem idag!

Idag flyttar jag, Jenny, Fabien, Emil och Simonetta in i vårat hus i Gleanndhara! Ska bli skönt att flytta från vandrarhemmet och ha ett eget rum igen. Och packa upp resväskan, äntligen! Jag har bott i min resväska i nästan två veckor nu... "That is suck" som min japanska vän Yushi skulle ha sagt haha!

Det här är min fjärde dag på Irland, och än så länge älskar jag det! Vi har ännu bara varit inne i stan, men bara vi kommit i ordning hemma ska vi börja fara på utflykter utanför stan också. Stan är så sjukt mysig med smala gator, fina färglada hus, roliga affärer och pubar, pubar och ännu flera pubar. Jag jobbar hårt på att hitta de bästa ställena så jag vet vart jag ska ta er sen när ni kommer och hälsar på! :P

Jag har haft några riktigt härliga dagar nu! Vi har turistat och druckit Guiness på diverse olika pubar. Guiness smakar så mycket bättre här på Irland än hemma haha! Igår hittade vi en jättemysig pub där de hade live irländsk musik! Sjukt mysigt, och de spelade "Galway Girl" från PS.. I love you :) Dit ska vi gå igen!

Vi är ett helt gäng Erasmusstudenter som bott på samma vandrarhem, och jag är hemskt glad att vi alla bott på samma ställe, för nu har jag lärt känna ett helt gäng underbara människor! Vi som hängt tillsammans är vi som bor i mitt hus, och sen några från ett annat Erasmushus: Sini (Finland), Julien (Frankrike), Roberrrrrrta (Italien), Daniel (Polen) och MariaStella (Italien). De andra flyttar också in i sitt hus idag och skulle ha haft inflyttningsfest idag, men Sini och Roberta mår inte bra så den är uppskjuten till nästa vecka. Vi kommer iaf ha vår inflyttningsfest imorron! :)

Vi har inget internet i vårt hus när vi flyttat in.. Vi ska fixa det så fort som möjligt, men jag vet inte hur länge det kommer att ta.

Hoppas ni har det bra alla!
Puss

Kommentarer
Postat av: Nina

2009-08-28 @ 12:00:32
URL: http://ninagoestogreece.blogg.se/
Postat av: Nina

Vi pratade om den filmen och den låten häromdagen, en tjeckis tjej hade varit au pair där och älskar den låten :)

2009-08-28 @ 12:00:55
URL: http://ninagoestogreece.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad härligt att flytta in äntligen :)

2009-08-28 @ 16:15:40
URL: http://jussiinsushiland.blogg.se/
Postat av: Nina N

Åh jag hoppas bara att du hittar en Gerard Butler också ;)

2009-08-28 @ 20:29:49
URL: http://nordini.blogg.se/
Postat av: Sofia

Oooooh Nina, det hoppas jag också! :P

2009-08-29 @ 15:56:50
URL: http://sofiagalway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0