By request

Kom precis på att jag lovat Johanna en packningslista.. :)
Eftersom jag åker med Ryanair kan jag endast ha ett mycket begränsat antal kilon med mej. Närmare bestämt 15 kilo incheckat och 10 kilo handbagage. Största problemet just nu är vilken väska jag ska ha. Den jag vill ha är för liten, och våra andra för stora.

Det jag tycker känns viktigast att ta med är:

- Dator (även om mitt fanskap till dator knappt funkar just nu. Det ska åtgärdas.. typ imorron..)
- Nån sladd till datorn kanske - typ nätverkskabel?
- Kamera + laddare (OBS - Måste köpa ny!)
- Mobil + laddare  (note to myself - kolla upp om min telefon funkar på Irland, nån som vet?)
- Ipod +laddare
- Adapter och skarvsladd så man har plats för flera stöpslar (Ja Linn, det heter faktiskt så här haha!)
- Glasögon, linser och lite linsvätska.
- Så liten mängd toalettgrejer som möjligt. Tandborste känns iaf värt :)
- Min antitandgnisselskena - hett som fan.
- Lite kläder. Gärna sådana som jag inte behöver känna att jag ska ta med mej hem igen.
- Typ en eller två partyoutfits. Jag är faktiskt utbytesstudent.
- Tofflor och varm pyamas och yllesockor och varm tjocktröja. Det är kallt på Irland.
- Regn- och vindtät utedräkt. Det blåser och regnar mycket.
- En liten handduk.
- Försäkringspapper + eventuella andra viktiga papper.
- Inloggningsdosan till internetbanken!
- Antagningsbesked till skolan.
- En bok. Jag reser ingenstans utan en bok.
- Fotot på superkorren jag fått av Ellie + några andra bilder som jag kan bli nostalgisk och saknande och glad av.


Hmm. Det är väl ungefär det jag kommer på just nu.. Johanna eller nån annan också för den delen, komplettera gärna om jag glömt nåt viktigt! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nice! Jag har noll koll på vad man behöver känns det som.. Typ de nödvändigaste elektronikprylarna, alla handlingar typ pass och sånt, och så kläder. Jag kommer nog ta med lite mer än 1-2 partyoutfits tror jag iaf.. :) Men jag satsar på att inte köpa någe mer kläder nu innan jag far, så kan jag slösa mina slantar på att köpa nåt hett i Tokyo istället! :)



Vad läskigt det kändes nu när jag inte kom på nåt mer vettigt att ta med sig... skriv gärna ut en hel detaljerad packningslista sen när du packat klart! :)

2009-08-04 @ 22:46:46
URL: http://jussiinsushiland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0